WWW: https://agencjadba.pl/
Dodano: 2022-12-27
Telefon: 22 299 18 88
Miejscowość: Warszawa
Adres: Chmielna 15
Kod pocztowy: 00--02
Źródła:
https://agencjadba.pl/design/
Na identyfikację wizualną składa się szereg elementów, takich jak logotyp, slogan, symbolika, kolorystyka czy ubiór personelu. Równie istotny jest wygląd opakowań, które dość często są niedoceniane, a to właśnie od nich zależą decyzje zakupowe. Specjaliści potwierdzają, że branding powinien być spójny, ponieważ tylko wtedy firma będzie wzbudzać zaufanie.
Ważną kwestią jest umiejętny dobór kolorystyki. Za uniwersalne uznaje się białe tło, które można zastępować innymi odcieniami. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że poszczególne kolory wywołują określone emocje. Przykładowo, zieleń kojarzy się z naturą, dlatego bywa wykorzystywana w przypadku producentów wyrobów ekologicznych, natomiast czerń, złoto lub srebro stanowią podstawę produktów uznawanych z luksusowe. Niektórzy stosują też czerwień, która zwraca na siebie uwagę oraz uniwersalny błękit.
Znajomość wpływu kolorystyki na odbiór materiałów reklamowych jest ważna również podczas projektowania opakowań. Potwierdzają to przedstawiciele agencji DBA, czyli firmy współpracującej z przedsiębiorcami chcącymi zaistnieć na rynku, zwiększać zyski oraz wybić się na tle konkurencji. Dbają oni o design opakowań oraz o to, by ich użytkowanie było wygodne. Współpracują z klientami z różnych branż i zapewniają terminowość.
Swoją pracę rozpoczynają od konceptualizacji, czyli stworzenia ogólnej koncepcji oraz tematu przewodniego. W następnym kroku przechodzą do projektowania właściwego, czyli przekładania koncepcji na projekt fizyczny, przygotowywany w programach graficznych. Specjaliści nie zapominają o doborze odpowiedniej typografii, pasującej do charakteru produktu oraz rozmieszczeniu elementów w taki sposób, by opakowania były czytelne i zachęcały do zakupu. Ostatnim etapem jest testowanie, polegające na upewnieniu się, że opakowania spełniają niezbędne normy. Dzięki współpracy z profesjonalistami zainteresowani nie martwią się o ich szczelność oraz wytrzymałość. Projektują oni ponadczasowe opakowania, które chronią zawartość przed działaniem czynników zewnętrznych i pomagają budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.